måndag 31 januari 2011

Echo flower

Första projektet för i år är klart (om man inte räknar garn och fudge, vill säga...)! Detta är ett beställningsprojekt till en vän, och jag är riktigt nöjd även om jag inte vet vad mottagaren tycker än. Jag gillar mönstret väldigt mycket, och kan absolut tänka mig att sticka det igen.

Mönster: Echo flower shawl. Jag gjorde 12 upprepningar av det första mönstret, ett mindre än i mönstret.
Stickor: 4,5 mm. Tror jag.
Garn: Kampes entrådiga, ett hekto räckte precis inte, så jag gjorde avmaskningen i kampes tvåtrådiga svarta garn.
Annat: Åh jag är nöjd! Och jag gillar verkligen avmaskningen, den är smart.

12 kommentarer:

  1. Jag kan säga att enligt mig så är den väldigt vacker!

    SvaraRadera
  2. Men JISSES! Jag håller på med en och är halvvägs, men nu vill jag ju byta både garn och stickfasthet efter att ha sett din! WOW vad den är vacker! Och dina foton är som vanligt ljuvliga!

    SvaraRadera
  3. Åh vad fin! Jag har en i gult, nu vill jag ha en svart också... Och vilken fin kjol du har, fina fina blommor.

    SvaraRadera
  4. Ja!! Jättevacker! Den ser lockande ut att sticka!

    SvaraRadera
  5. Jag säger bara WOW!! Och jag som har ett liknande garn. Måste börja direkt!!

    SvaraRadera
  6. Så tjusig! Oerhört fin och jättevacker!

    SvaraRadera
  7. Ett ord: vacker! Förklaring: vacker stickning, vacker kvinna och vackra foton. :)

    SvaraRadera
  8. ..så otroligt fin! ... vacker, till och med!

    SvaraRadera
  9. Jättefin, vacker!! Du gör så mycket fint, inspirerande blogg!

    SvaraRadera