tisdag 1 mars 2011

Regnbågar!

Nästa par sockor i raden (som egentligen var de första) är här! Lillasyster E har redan använt dom en vecka, och de har tyvärr blivit lite noppiga under tiden. Detta var en väldigt rolig stickning, men den blev ganska seg eftersom jag tappade tålamodet efter ena sockan och använde stickorna till något annat. Faktum är att jag påbörjade dessa redan i början av maj förra året, vilket innebär att det nog är ett av mina långsammaste projekt. Men, jag är otroligt nöjd med resultatet, även om det tog längre tid än jag trott.

Stickor: 2,5 mm knitpro.
Garn: Grått drops delight och regnbågsfärgat fame trend.
Mönster: Skew av Lana Holden.

23 kommentarer:

  1. Sånna härliga sockar! Vansinnigt rolig sockmodell. :)))

    SvaraRadera
  2. Åh, man blir så glad av alla färger!

    SvaraRadera
  3. Jättefina! Snyggt att kombinera två så olika flammiga garner. Och dina bilder gör verkligen sockorna rättvisa, jag blir så glad av bloggar med bra bilder!

    SvaraRadera
  4. Fantastiskt läckra strumpor!

    SvaraRadera
  5. Kan inte göra annat än att hålla med! Man blir glad när man tittar på dom :D

    SvaraRadera
  6. Jättefina! Jag förstår om det blev lite segt med de lååånga sockskaften.

    SvaraRadera
  7. Snygga bilder på snygga strumpor!
    Jag som klagade när jag stickade knästrumpsskaft...

    SvaraRadera
  8. Wow, vilka läckerbitar till strumpor !
    Åh, så tar du så fina foton vilket inte gör saken sämre.

    SvaraRadera
  9. Såååå tjusiga!
    Jag är ingen sockstickerska, men blir riktigt sugen sätta igång ett par!

    SvaraRadera
  10. Visst blev de snygga, synd om nopprigheten.

    SvaraRadera
  11. OI! Kule bilder til kule sokker!

    SvaraRadera
  12. De där sockorna måste vara de finaste jag sett.

    SvaraRadera
  13. Helt underbara sockor!! Värmer både fötterna och själen på samma gång!

    SvaraRadera