lördag 19 februari 2011

Bladmudd.

Av ett av de första garnerna jag spann i min spinnkarriär, började sticka en sjal av, fann ett par år senare i en städning och repade upp blev det ett par väldigt mysiga handledsvärmare till min gudmor. Mönstret är en bladbård ur boken Knitting on the edge av Nicky Epstein och garnet entrådigt bfl från spinspiration.

I övrigt tycker jag att ni ska läsa detta, himla fint skrivet tycker jag.

Imorgon ska jag på syfestivalen, det ska bli otroligt roligt! Säg gärna hej om ni ser mig!

13 kommentarer:

  1. De blev jättefina! Jag gillar verkligen bladbårder, och rätstickning, och vitt och fluffigt garn!

    SvaraRadera
  2. Så otroligt fint! Jag gillar också de böckerna, många fina mönster som ändå blir egna kompositioner i slutänden. Du har verkligen lyckats sätta ihop det vackert!

    SvaraRadera
  3. Finfina muddar.
    Såg att du var veckans indie-designer hos Canary knits. Coolt! Och välförtjänt. :)

    SvaraRadera
  4. Verkar vara fint occh jämt spunnet för att vara början på karriären! Gillar också bladuddar!

    SvaraRadera
  5. Nydelige var du. Leste innlegget og det er velfortjent fordi du gjør mye fint og er veldig flink. :))

    SvaraRadera
  6. Å den bladkanten är så fin, och den passade ju väldigt fint på ett par muddar!

    SvaraRadera
  7. Kjempestilig, elegant og enkelt på samme tid!

    SvaraRadera
  8. Snyggt!
    Jag läste också inlägget hos Canary knits, var tvungen att kika om du visste om det. Häftigt!

    SvaraRadera
  9. Jätefina muddar. De ser så härligt mjuka ut.
    Ha en trevlig dag på syfestivalen. Det är ett farligt ställe. Det tenderar att bli dyrt :-P

    SvaraRadera
  10. men så underbara, kan du inte skriva ett mönster? synd att jag missade dig på symässan

    SvaraRadera
  11. Vilken vacker blogg du har! Kul att hitta hit =) Kram /caroline

    SvaraRadera