onsdag 2 februari 2011

Annis!

Snabb stickning, rolig stickning, trevligt garn, trevlig människa att sticka KAL med, mysiga stickstunder, lättlärt mönster. Fem av fem toasters helt enkelt! Så snart jag är klar med mitt nuvarande projekt ska jag dra igång ett större, och börja nålbinda inför vårens lajvande. Det ser jag fram emot!

Stickor: 3,5 mm.
Garn: Silkbloom fino.
Mönster: Annis från Knitty.
Annat: Jag gjorde en annan avmaskning, lite tightare så att sjalen skulle behålla formen vid blockningen.

11 kommentarer:

  1. Fin, duktig du är på att fota!

    SvaraRadera
  2. Annis och Echo flower är verkligen supersnygga sjalar, nu fick jag feeling! Har inte varit här på länge märker jag, Indienfotona ser ju underbara ut!
    Hur fick du möjlighet att spinna bomull på Mahatama Gandhis förstukvist? Berätta!

    SvaraRadera
  3. Jättesnyggt! Fantastiskt fotat :)

    SvaraRadera
  4. Helt ljuvliga sjalar.
    Din blogg är grym !

    SvaraRadera
  5. Beautiful shawl. Perfect color for it. And lovely nupps! I have enjoyed reading your blog today.

    SvaraRadera
  6. Sanslöst...vackert. Håller ju inte på med sjalar och avancerade mönster själv men om jag gjort det skulle jag vara lycklig om det såg ut som det du gör :-) /mvh

    SvaraRadera
  7. Hittade dig via google. Du är ju galet duktig på att sticka. Nyfiken på hur du modifierat Harunimönstret och hur man får tag på orginalet (så man kan göra om det för jag antar att du inte har det nedskrivet?). Vill ha en i samma storlek som du gjort dvs stor. Betalar gärna.

    http://viffla.blogspot.com/2010/04/haruni.html

    mvh /catja

    hotmailadress: salukimatte

    SvaraRadera
  8. Förresten...du stickar inte på beställning?

    SvaraRadera
  9. Vackert, mycket vackert, nu blev jag sugen på sjalstickning igen.

    SvaraRadera