tisdag 8 mars 2011

Garning för varn!

Ullen som jag skrev om här har blivit garn! Överst entrådigt, sedan hur det blev tvåtrådigt. Jag älskar färgerna, det blir säkert en trevlig sjal (för vad annat kan man göra av tunt tunt silkigt garn?). Spunnet s-tvinnat på spinnrock. Av 50 g merino/silke blev det 280 m tvåtrådigt trevligt garn.

För övrigt har jag väldigt länge varit helt insnöad på baklängesspråket, det går till så att man delar ett ord (eller flera) först i stavelser, och sedan varje stavelse i två delar efter första vokalen. Till sist byter man plats på de första delarna i stavelserna. Så till exempel spinnrock blir först spinn-rock, och när man delat efter vokalerna spi-nn-ro-ck. Jag byter plats på spi och ro och resultatet är ronnspick. Ryggsäck blir säggryck, knasboll blir bosknall osv. Men vänd inte för allt i världen på plattfisk! Då blir jag generad.

Tack för alla fina svar! Jag ska berätta mer om mig när tiden är inne. Det känns som att jag lär känna en massa fint folk och jag hittar många nya bloggar! Tack igen!

7 kommentarer:

  1. Verklligen vackra färger! Fin sjal kommer att bli:)

    SvaraRadera
  2. ps. jättefint garn du har spunnit!!!

    SvaraRadera
  3. Hahahaha, plattfisk är bäst! Gu' va fint garnet blev hörru!

    SvaraRadera
  4. Underbara färger! Avis på den som kan spinna...
    /Ann-Britt

    SvaraRadera
  5. Underbart - en knäppskalle till ;-) Världen behöver mer sådant... Och underbart garn. Är inte just merino/silken den allra underbaraste kombinationen... Glans och fall och mjukhet och ulligt och allt underbart.

    SvaraRadera