tisdag 22 februari 2011

Skevt var det!

Wohooo, äntligen klara! Detta var min resestickning när jag var i Indien, och när jag var klar med Indien hoppades jag att sockorna skulle vara klara, men det var de inte. Jag tycker hemskt mycket om mönstret, men hade precis innan stickat ett annat par likadana, och då blev det lite för mycket med ett par till (vilket jag inte hade förutsett). De andra har jag inte velat visa eftersom de var en födelsedagspresent till min lillasyster, men så fort jag har fångat in henne ska sockorna fotograferas! Mönstret har jag gjort mycket längre, med ökningar på benet för att passa bättre. Om man vill göra randiga sockor så kan jag tipsa om att göra ett jämnt antal varv i varje färg, för annars funkar det inte med de korta varven i slutet.

Garn: Kampes svarta tvåtrådiga och Marks och Kattens big trend, ett garn som jag egentligen tycker innehåller för mycket akryl (70%), men föll för färgerna. Dessutom blir det ju bra i sockor.
Mönster: Skew av Lana Holden, med vissa ändringar.
Stickor: Mina favoriter, Knitpros 2,5 mm trästickor.

14 kommentarer:

  1. otroligt roliga och fina sockor!

    SvaraRadera
  2. Stilige, sikkert mye arbeid. :))

    SvaraRadera
  3. Superfina sockor! Så glada och randiga och pigga på något sätt. Vill ha-faktorn är hög!

    SvaraRadera
  4. Wow vilka fina sockor! Påminner om strumpor jag hade på 70-talet med träskor till!!

    SvaraRadera
  5. Åh, så underbara! Jag blir sugen på att göra egna!

    SvaraRadera
  6. Finfina! Dessutom ser du ut att få världens längsta ben i dem, fast det kanske du har på riktigt också :)
    Bra grej för en kortis som mig annars, jag vill sticka sådana!

    SvaraRadera
  7. Jättefina strumpor. Och vad roligt att Canary knits valt ditt mönster till sin Indie designer day. Grattis!

    SvaraRadera