onsdag 21 juli 2010

Nytt och blått

Nu föll det sig så att mitt förra ipodfodral var i ull och hade börjat gå sönder på utsatta ställen eftersom jag har använt det så himla himla mycket. Denna gång prioriterade jag bort locket, som jag tyckte var lite i vägen på det förra fodralet, och virkade istället en enkel ögla till knappen, samt använde garn med en aning polyamid i för slitstyrkan. Just nu är jag helt otroligt blå, så det känns fint med lite extra blått.

Mönster: Mitt helt egna, virkat från botten och upp så att det passar perfekt.
Garn: Drops Delight. Mindre än ett nystan gick åt.
Virknål: Det står "5" på den men den är hemskt liten.
Övrigt: Pärlemorknapp från loppis, vit sytråd till noten.

7 kommentarer:

  1. Å vad fint! Jag samlar på mig massa inspiration nu för snart ska jag sätta igång och göra ett eget. Tack!

    SvaraRadera
  2. Vad sött med en liten not på också :)

    SvaraRadera
  3. Jättetjusig - noten är verkligen jättesnygg på!

    SvaraRadera
  4. fint! smått och tättvirkat är bland det finaste jag vet.

    SvaraRadera
  5. Vackert :) Ser så väldigt välgjort ut :)

    SvaraRadera