söndag 19 januari 2014

Små detaljer som gör skillnad

En förkyld dag i veckan som gick fick jag ett väldigt fint paket.
Inlindat i ljusblått silkespapper låg en hel hög med fina vintageband från Seahorse Haberdashery. De ska användas som knappband till mina koftor.
Och, schazam! För första gången någonsin var det roligt att sy i band. Jag har alltså fått en till last, hemska tanke! Jag anar nämligen att dessa band inte blir de sista.
Här är koftan Clara som har fått små diskreta band. Jag sydde knapphålen på maskin först. Observera att banden faktiskt sitter på insidan av knappkanten, de är bara uppvikta för att synas.
Koftan i mjukt jakgarn fick också band. Det var välbehövt, för den knappkanten var ganska så sladdrig. Men inte nu!
Enda problemet med detta är att jag som redan tycker att det är svårt att välja knappar nu också ska vela över vilka band jag ska använda. Det är ett hårt liv jag lever.

10 kommentarer:

  1. Ooooo! Så nydelig! Jeg tror og jeg kan bli avhengig av sånt ..)

    SvaraRadera
  2. Så fint det blev! Det måste jag testa, ibland behövs ju lite extra stadga och förstärkning. Och en fin liten detalj som skymtar fram!

    SvaraRadera
  3. Så fint det blir. Kanske något för min Emelie. Knapphålen på den töjer sig så mycket.

    SvaraRadera
  4. Åh, va fint!
    Jag har tänkt kantband till flera koftor, men aldrig kommit till skott, nu fick jag lite pepp igen :)

    SvaraRadera
  5. Så snyggt o praktiskt!! Den ideén kommer jag att ta till mig!!! Tack för tipset!

    Iréne i Östersund

    SvaraRadera
  6. Åh, jättefint!
    Hälsningar Annica

    SvaraRadera
  7. Jag dör va fint! Å jag har senaste tiden tänkt mycket på knappband OCH jakgarn. Så kul att du gjort nåt av det. Jag slogs av att det var så mjukt att ta i. Å den fina gröna Siri. Fantastisk!

    SvaraRadera
  8. Så himla fint! Jag skulle aldrig ha tålamod till det där, men det blir sjukt fint!

    SvaraRadera
  9. Den är verkligen fin, din Siri!

    SvaraRadera