tisdag 10 februari 2015

Marin - ett år senare


Här kommer en sjal som jag stickade på för mer än ett år sedan - Marin av Ysolda Teague. Det var nämligen en födelsedagspresent till min mamma som jag racerstickade och som blev klar så tätt inpå hennes födelsedag att jag inte hann med att fotografera den. Sedan glömde jag bort den, men så hälsade jag på min mamma i helgen för att fira hennes födelsedag och passade då på att fotografera den.

Till sjalen har jag använt stickor 3,75 mm och ett handfärgat lyxgarn som jag köpt av Dödergök. Jag kommer inte ihåg exakt innehåll men skulle tro att det är silke och alpacka i det. Perfekt färg för mamma som är väldigt lila av sig.


2 kommentarer:

  1. Ja det är silke/baby alpacka från Sannsticks, ett helt otroligt garn och så fin sjal! Kommer du ihåg om garnet räckte precis eller om det räckte med lite mer över? Jag har en härva grönt likadant garn nämligen...

    SvaraRadera