söndag 21 juli 2013

Acer cardigan






 Här är min Acer, den som först blev använd väldigt mycket innan blockning, och efter blockning aldrig blev fotograferad. Jag är väldigt nöjd med min kofta, det är mitt första röda plagg!

Mönster: Acer Cardigan av Amy Christoffers. Ett helt fantastiskt mönster! Lätt att följa, snyggt formgivet och en ärm som sitter fantastiskt bra. Jag hade ett lite för tunt garn och gick ner i stickor och upp i storlek, och det blev fint.

Garnet ska jag berätta om en annan gång, för nu skriker dom att det är kaffe! Adjö.

6 kommentarer:

  1. Superfin kofta och sjalen, wow! =)

    SvaraRadera
  2. Vad fin! Ryggen var riktigt snygg.

    SvaraRadera
  3. så fin kombinationen spets/flätmönster är:)

    SvaraRadera
  4. Vilken fantastisk röd färg. Koftan blev jättefin!

    SvaraRadera
  5. Men åh så sjukt snygg kofta!! Både modell och färg! Vill ha! :)

    SvaraRadera