onsdag 29 september 2010

Nyspunnet

På grund av att jag är så himla bortskämd med spolar till min spinnrock (på grund av en idé jag fick om att spinna tretrådigt, läs mer om det här, och resultatet av det här) så har jag också slarvat med att spinna klart mina projekt eftersom det bara har varit att ta en ny spole. När jag senast skulle börja spinna ett nytt projekt (kommer mer om det senare, det är riktigt knasigt) upptäckte jag att jag bara hade en spole ledig av alla åtta, så nu tänker jag rensa lite bland spinnprojekten. Det första garnet är spunnet av 50 g babykamelull som jag fick i studentpresent. Det är svårt att föreställa sig hur mjukt det är, helt otroligt. Nu återstår bara att se vad som blir av detta garn.

Material: Babykamel
Teknik: Tretrådigt s-tvinnat med navajoteknik spunnet på min spinnrock som är väldigt lik en ashford traditional.
Vikt/längd: 50g, 110 meter.

5 kommentarer:

  1. Det ser superhärligt ut! Jag stickar i kamel just nu och det är ju bara mjukt, mjukt, mjukt :)

    SvaraRadera
  2. underbart vackert!!! Har själv kpt en spinnrock idag faktiskt och skall nu spinna loss!!!

    SvaraRadera
  3. Så vackra bilder! Nu blev jag spinnsugen...

    SvaraRadera
  4. Otroliga bilder! Och vilket jämnt och underbart garn! Har du spunnit länge?

    SvaraRadera
  5. Haha ja då kanske det förklarar varför ditt garn ser så mycket mysigare ut än mitt handspunna :P

    SvaraRadera